تقویت حواس با کثیف کاری!
تقویت حواس با کثیف کاری!

وقتی از تقویت حواس به وسیله بازی صحبت می‌کنیم، دقیقاً چی میگیم؟! امروز میخوام یه مثال کاملاً ملموس بزنم که فکر نکنیم همه چیز تو شهرهای بزرگ و تو کارگاه‌های بازی چند صد هزار تومنی هست! یعنی اگر یاد بگیریم اینطوری نگاه کنیم، قضیه خیلی ساده‌تر از این‌هاست.

تا حالا غذابازی کردید یا با غذاها بازی کردید؟! البته که جواب همه مثبته اما می‌خوام یه خورده مثال بزنم، ببینم تا کجا با من میاید. اونی که جوابش به همه این سوالات مثبت باشه یه جایزه ویژه داره 🤩🤩 اما سوال‌ها؛

۱. تا حالا شده غذا با دست بخورید؟

۲. تا حالا شده شما با دست به کودکتون غذا بدید و اون به شما غذا بده؟
.
۳. تا حالا شده سر سفره عین گوسفند غذا بخورید و بع‌بع کنید؟ (یعنی قشنگ خم شید و عین گوسفند سبزی، کاهو و غذا بخورید)

۴. تا حالا شده با بچه یا بچه‌هاتون ماست بخورید و تمام سر و صورت‌تون ماستی بشه؟

۵. تا حالا شده مثلاً یه ظرف از میوه‌های مختلف رو خورد کنید تو سینی، بعد بشینید با بچه عین یه آبمیوه‌گیری با دستِ خالی آبشون رو بگیرید و قاطی کنید، :yum: بعد بکوبید تو سر و صورت همدیگه و بخورید؟

۶. تا حالا شده کف حمام میوه‌های مونده رو خورد کنید و بریزید زمین، بعد با بچه روی میوه‌ها راه برید و غلت بزنید؟ فکر کن با انار این کار رو بکنی چه کیفی میده.

۷. تا حالا شده با بچه بشینید مایع کیک، کتلت، کوکو و … رو دو نفری وَرز بدید و بعد همون رو باهاش غذا درست کنید و بخورید؟

۸. تا حالا شده آش، سوپ و آبگوشت رو با دست بخورید؟

۹. تا حالا با مربا روی صورت و تن و بدن هم نقاشی بکشید؟

خُب، اگه کسی تا اینجا اومده باشه بهش تبریک میگم، ولی این آخری رو فکر نکنم بتونه باهام بیاد :point_down::point_down:

۱۰. تا حالا شده پاهای خودتون و بچه‌تون رو بشورید و بعد با پاهاتون غذا بخورید؟ (بله پاها، خود پاها نه با قاشق و این حرفا :yum:)

این کارها حداقلش مشکل بدغذایی بچه‌ها رو حل میکنه، حواس مختلف‌شون از جمله بویایی، لامسه، بینایی و چشایی رو تقویت میکنه، فرآیند زندگی روزانه رو براشون و براتون لذت‌بخش می‌کنه، هر روز تجربیات جدید برای بچه‌ها داره، شوق به زندگی کردن رو بهمون برمی‌گردونه و …

#حمید_کثیری

@hamidkasiri_ir

نظرات

دیدگاه خود را ارسال نمایید