تیپ شناسی شخصیتی کودکان | گوشه گیر، مستقل، شاد یا ….
تیپ شناسی شخصیتی کودکان | گوشه گیر، مستقل، شاد یا ….

پاول تایگر و باربارا بارون تایگر سالهاست مشغول کار بر روی تیپ های شخصیتی هستند و کتاب انواع کودکان یکی از بهترین آثار آنهاست که در آن به تیپ شناسی شخصیتی کودکان بر اساس نظریه روانشناس بزرگ کارل یونگ پرداخته است.

تایگر معتقد است که بر اساس نظریه یونگ می توان کودکان را نیز در تیپ های مختلف شخصیتی تقسیم بندی کرد و از این راه به شناخت بهتری درباره آنها رسید. طبق نظر وی کودکان از لحاظ شخصیتی به انواع مختلفی تقسیم شده و شناسایی تیپ شخصیتی کودک به والدین کمک می کند تا شیوه تربیتی خود را در صورت اشتباه بودن، تغییر داده و روشهای دیگری را که به صلاح کودک دلبندشان است، جایگزین نمایند.

کتاب انواع کودکان به شما نشان خواهد داد که چگونه می‌توانید با شناخت انواع تیپ‌های شخصیتی، بهترین شیوه را برای تعامل با فرزندتان برگزینید. همه پدرها و مادرها می‌دانند که تک تکِ بچه‌ها دارای شخصیت منحصر به فردی هستند. حتی والدینی که بیش از یک فرزند دارند کاملاً حس می‌کنند که هر کدام از فرزندان آن‌ها خاص و متفاوت با دیگری است. با این وجود شما به عنوان پدر و مادر چگونه می‌توانید مطمئن باشید که شیوه تربیتی شما کاملا مناسب با تیپ شخصیتی فرزندتان است؟ نویسندگان این کتاب به شما خواهند گفت که چگونه از روش قدرتمند تیپ شناسی شخصیتی به عنوان ابزاری موثر برای تعامل با فرزندتان بهره بگیرید، فرزندتان را بهتر درک کنید و پدر و مادر بهتری برای آن‌ها باشید.

در این کتاب به خوبی به تفاوت‌های سرشتی و شخصیتی کودکان پرداخته شده است. با مطالعه آن والدین، دست‌اندرکاران حوزه های تربیتی و همچنین روانشناسان کودک می‌توانند به تفاوت‌های شخصیتی و رفتاری کودکان پی ببرند. شناخت این ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی به پیش بینی رفتار کودکان کمک شایانی می‌کند.

انواع کودکان - جلد اول

[su_note note_color=”#a5c6f1″ text_color=”#1c1d24″ radius=”4″]این مطلب را نیز بخوانید:   ارتباط ۳۶۰ درجه با فرزندان[/su_note]

انواع کودکان - جلد دوم

کتاب انواع کودکان در دو جلد توسط بنیاد فرهنگ زندگی چاپ شده است که جلد اول توسط خانم فرناز منتظری فر و جلد دوم توسط ساره سرگلزایی و فرناز منتظری ترجمه شده است.

من توصیه می کنم این کتاب را حتماً بخوانید، زبان کتاب نیز در عین حال که بسیار علمی است، ساده و روان است.

 

نظرات

دیدگاه خود را ارسال نمایید